"Love needs giving and receiving, Love means believing in someone, in something,
Love is being together, struggling through bad time or rejoicing in the good.
Love is always forgiving and never selfish.
Love needs commitment, to grow in search of happiness and life's fulfilment together.
Love is a constant journey to understand what each other need.
LOVE TAKES TIME..."

Lilypie - Maternity

Tuesday, 20 August 2013

PERTAMA KALI BERHARI RAYA MEMEGANG STATUS I.S.T.E.R.I

Assalammualaikum semuaaa...,

Straight to the point - GILER SERONOK RAYA TAHUN NIH!!!Hahaha... gelak besau jap. Sebabnya? Sebabnya pertama kali dalam hidup berhari raya bersama suami, bersama mertua, adik-beradik, ipar duai, saudara mara sebelah suami. Baru aku tau betapa RAAAMAAAAIIIINYA sedara dia. Mcm aku jugak la... anak sedara, cucu sedara bersepah2... sampai tak kenal. susur galur salasilah keluarga besar sangat!

Biasalah kan... bila 1st time rasa kekok sket. Tapi oklah.. akak2 ipar biras semua ok. sporting sekepala. Tak tinggalkan aku sorang2... dok temankan ajak aku borak sekali ngn sepupu semua. Tak kenal pun borak je laaa... kang kate sombong plak. Diaorg tny kita jwp. Diaorg senyum kita senyummmm... sib baik lah aku ni jenis berckp kan... boleh la borak2. Hihihi... Pengalaman pertama semua tuhhh. Rasa takut pun ade jugak... Yela, org pandang kita semacam, pastu tny, "sape tu? nama sape? isteri sape? xpernah nmpk pun?"... Hahaha! selamba aku perkenalkan diri dgn muka tersipu2 malu... tp femes la kejap kan... semua nak tau bini Mamat ni camne rupanya. "MAMAT" panggilan utk suami aku oleh sedara-mara dia. Hihihi...

*Sebahagian adik bradik, anak saudara, cucu saudara sebelah suami.
Yg tgh2 kecik molek tu mak mertua saya. Comelkan?


Owh ye... Suami aku org PD. Sedara mara, mak sedara adik bradik dia sebahagiannya ada dlm daerah NEGERI SEMBILAN. Perggghhh!... Nogori beb!... oghang kato mcm2 ler psl org nogori ni. Tapi aku tgk okayyy je... mungkin skang dah maju. Bukan cam dolu-dolu... kan?kan?kan? Hari pertama beraya seronok sakan gler aku... kuar umah mertua dari jam 9.30pagi, balik jam 11 malam! giler tak giler beraya pusing satu daerah Nogori... poie ghombau, poie Sendayan, poie haih...!!! byk tempat la. Dalam sehari 6 buah rumah aku gi beraya. Giler sendat perot aku! Hahaha!!... sampai umah yg ke - 3 perot aku dah tak selesa. Kembong dah... byk mkn sgt. LoL!!


*Inilah je la yg sompek bergambo... lelain gambo ado jo.
Tp dlm henpon. tak brp nak cun. Hrmmm...

Tapi mmg hepi la... mmg aku xleh lupalahhhh... seronok sangat! Tak sabar rase nak raya lagi. Nak tggu raya tahun depan camne pulak ye... Hihihi. Tapi yang tak syiok nyer raya tahun ni... aku tertinggal kamera. Pastu tak menyompek nak bergambo... bizi giler raya. amik gambo pun terkejar2... haha. amik gambo laki bini 1st raya pun dalam kete... Apakah?! mmg aku nak pi ajak laki aku amik gambo kat white studio la pasni... takpo la... lambat pun lambatlahhhhh.... :D

No comments:

Post a Comment

Theme Solemnization - #SEXYBLACKYELLOW

Theme Solemnization - #SEXYBLACKYELLOW

Theme Reception: #SWEETTIFFANYBLUEBABYPINK

Theme Reception: #SWEETTIFFANYBLUEBABYPINK
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...